SemiPublic. O co w tym chodzi?

Nadszedł czas na prezentację kolejnego hasła związanego z Ideą Uprzejmości. Hasła, które narodziło się na skutek naszych doświadczeń i potrzeby szybszego opisywania pomysłów czy kategorii pomysłów, które realizujemy. 

SemiPublic. Na język polski tłumaczylibyśmy nasze hasło w ten sposób: częściowo pośród ludzi. Częściowo publicznie. O co chodzi dokładnie? 

Część z nas znajduje przyjemność w realizowaniu pomysłów, które wiążą się lokalizacyjnie z miejscami poza bezpiecznym zaciszem pomieszczeń, domów czy pokoi. Pomysły, które wchodzą w tak zwaną przestrzeń publiczną - dostępną i wizytowaną przez wszystkich ludzi. Celem projektów nie są jednakże losowi widzowie, którzy znaleźli się akurat we właściwym miejscu i właściwym czasie. Stanowią oni tło wydarzeń, drugi plan, który może ale nie musi stać się świadkiem wydarzeń. Właściwym adresatem przeprowadzanych projektów SemiPublic są sami zainteresowani oraz osoby im towarzyszące (jeżeli takie występują). To, że ktoś postronny może zauważyć i obserwować realizowany właśnie projekt – to dodatkowy smaczek, dodatkowy bodziec, który może uatrakcyjnić i uprzyjemnić całą sytuację. 

Idea, która przyświeca przeprowadzaniu pomysłów typu SemiPublic: Realizujemy Uprzejmość dla naszej wewnętrznej grupy osób w warunkach przestrzeni publicznej.  

Tym co odróżnia SemiPublic od projektów ściśle publicznych (np. wizyt na plażach i imprezach naturystycznych czy też ekspozycji nagości / erotyki na ulicach, parkach itp.) jest możliwość kontrolowania ekspozycji nagości, braku bezpośredniego kontaktu z "publiką", zorientowanie przede wszystkim na swojej własnej grupie, z którą realizowany jest pomysł. 

Tyle teorii. Jak pomysły typu SemiPublic wyglądają w rzeczywistości? Najlepszym, zdaje się przykładem tego rodzaju projektów, jest pomysł "nagich przejażdżek". Cieszą się one dość dużą popularnością, stąd też zapewne potrzeb ich zakwalifikowania i opisania – w rozmowach jakie prowadzimy. 

"Nagie przejażdżki" to jeszcze taka robocza nazwa, jedna z kilku, która funkcjonuje by opisać realizowany przez nas pomysł. Inne nazwy to "zimowe przeciwstawienie", "mobilny naturyzm" czy po prostu "wypady na A2". Która z tych nazw przyjmie się jako główna i oficjalna – czas pokaże. 

Jak realizowana jest Idea SemiPublic w projekcie Nagich przejażdżek autem? 

  1. Nagość prezentowana jest w wewnętrznej, prywatnej przestrzeni, która porusza się w przestrzeni publicznej; 
  2. Nagość obecna w aucie to przede wszystkim Uprzejmość dla osób biorących udział w projekcie, przebywających w aucie; 
  3. Kontrolowanie ekspozycji nagości "na zewnątrz", dla osób postronnych możliwe jest w każdym momencie; 
  4. Ulotność, chwilowość miejsca i sytuacji połączona z możliwością przebywania bez ubrania w miejscach, które zazwyczaj zarezerwowane są dla osób ubranych – dodaje niezwykłego smaku i adrenaliny projektowi. Dla osób, które odczuwają potrzebę dozowania tego rodzaju ekscytacji w sytuacjach związanych ze swoją własną nagością i erotyką - doskonała możliwość realizacji swoich upodobań. 

Innym przykładem realizowania Idei SemiPublic mogą być projekty związane z uwiecznieniem swojej nagiej / erotycznej obecności w wybranych miejscach publicznych. Ulicach, parkach, szlakach, miejscach publicznych. Dość rozpowszechniona i znana od wielu lat działalność - może przynosić wiele radości i dobrej zabawy dla osób biorących udział w projekcie jak i osób postronnych - jeżeli takie dopuścimy. 

Konwencja SemiPublic wymusza do pewnego stopnia kreatywność i umiejętne wykorzystanie czasu i miejsca. Pamiątka w postaci zdjęcia ze znanego, turystycznego miejsca, w którym jesteśmy zupełnie bądź częściowo rozebrani – to czasem nie lada pokusa i wyzwanie. To także frajda i adrenalina przy jej powstawaniu a później przy oglądaniu w swoim zaufanym gronie. 


Lista projektów typu SemiPublic cały czas się rozwija. Powstają nowe pomysły, nowe warianty - które w odpowiednim miejscu i czasie można realizować. Jeżeli macie swoje własne pomysły na SemiPublic – podzielcie się nimi z nami. Jeżeli zainteresowało Was takie spędzanie wolnych chwil – nie wahajcie skontaktować się z nami. Warto robić coś szalonego i niezwykłego w życiu. 

Zapraszamy!

Kontakt z nami: generatoruprzejmosci@gmail.com lub formularz znajdujący się poniżej.

Bądźmy dla siebie Uprzejmi!

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *